top of page
חיפוש
  • linoy58

אתם במשבר רפואי? קודם כל בואו נעשה סדר

עודכן: 5 בפבר׳

צער, בלבול, חוסר וודאות ואפילו כעס – כל אלה רגשות שמציפים אותנו כשאנחנו או יקירינו נקלעים למשבר רפואי. גם אני חשתי את הרגשות האלה מסתחררים בי ומאיימים להפיל אותי לקרשים כשבן זוגי עבר אירוע מוחי לפני כעשור: מאיפה להתחיל לטפל במשבר הזה? האם קודם לנסות לאתר חוות דעת רפואיות נוספות? מה אני עושה עם ביטוח לאומי ועם הביטוחים הפרטיים? האם יש לי בכלל את הכיסויים המתאימים? מי אמור לממן את השיקום? מאיפה משיגים כיסא גלגלים ראוי? המון שאלות שהסביבה מתגייסת לענות עליהן בבליל של תשובות סותרות. הרעש הזה רק מעצים את הבלבול וגורם לנו לבזבז המון משאבים חיוניים מהר.






אז מה עושים?

בחמ"ל בר גפן הבנו שיש חמישה תחומים של צרכים וזכויות שיש לחולה ולמשפחתו במשבר רפואי:

רפואי, כלכלי, רווחתי, רגשי ובירוקרטי.

המענים הנדרשים בתחומים האלה מפוזרים על אינספור משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, עמותות וגופים פרטיים. מי שינסה להתחיל לעבוד עם הגופים האלה, ימצא את עצמו מהר מאוד במשחק של "סולמות ונחשים": לא די לדעת אילו גופים אתה צריך, עליך גם לדעת באיזה שלב לפנות לכל אחד מהם ולדבר בשפתם. ברגע שנדמה לך שהתקדמת בסולם לשלב הבא – פתאום אתה מקבל תשובה שלמעשה היית צריך לעבור קודם במשרד אחר ואתה מתגלגל עם הנחש בחזרה לתחתית...

לכן הדבר הראשון וההכרחי שעלינו לעשות זה סדר: להבין מהם באמת הצרכים והזכויות שיש לכם בכל אחד מחמשת התחומים שמניתי. והנה ספוילר: יש לכם הרבה יותר זכויות ומענים ממה שסיפרו לכם.


בחמ"ל בר גפן אנחנו עובדים בשלושה שלבים:

  1. מיפוי צרכים וזכויות

  2. בניית תכנית עבודה דינמית

  3. יישום תכנית העבודה, בכפוף לשינויים החלים במצבו של החולה וברצונותיהם המשתנים של משפחתו הסועדת אותו.


בואו נתעכב על השלב הראשון ובעיני הקריטי מכולם - שלב "מיפוי הצרכים והזכויות".

בשלב מיפוי הצרכים אנחנו מתחקרים את החולה (במידה והוא מסוגל) ואת משפחתו. התחקיר כולל שאלות רבות במגוון תחומים: החל מההיסטוריה הרפואית דרך ההכנסות הכספיות ועד למצבם הרגשי של ילדיו של החולה. ביחד עם מסמכים שאנחנו מלקטים מהחולה וקרוביו אנחנו בונים ביסודיות ושיטתיות את כל החלקים במפה שתשרת אותנו בהמשך הדרך. בשלב הזה אנחנו גם מתחילים כבר לתת תשובות לשאלות שטורדות אתכם: האם מגיע לכם פטור ממס? איך כדאי להתנהל מול המערכת הרפואית? מה עושים אם סבתא מסרבת להכניס הביתה מטפלת זרה? ועוד.


שלב מיפוי הצרכים הוא לא שלב קל לאף אחד מהצדדים. לעיתים השיחות האלה הן הפעם הראשונה שבה החולה מספר את סיפורו במלואו או שקרוביו מספרים על חייו וחייהם לפני ואחרי המקרה. לא פעם במהלך שיחות כאלה החולים והקרובים מזילים דמעה וממהרים להתנצל על התפרצות הרגשות. תמיד אנחנו מרגיעים ומסבירים שאין כל בושה לבכות בנסיבות האלה. בכי הוא לא חולשה, בטח לא אצלנו. כאן תמצאו, מעבר למקצוענות בגישה הטיפולית, גם הבנה אנושית לקשיים הרגשיים שמלווים את ההכרה בשינוי הדרמטי שחל בחייכם.

 

שלב המיפוי לא קל גם כי אנחנו מספקים הרבה מידע שקשור לעסקי הבירוקרטיה והם לא תמיד קלים להבנה מיד. אל תדאגו, אנחנו נלך איתכם את הדרך הזו יד ביד. בתוך לכל היותר יומיים ממועד המיפוי תקבלו סיכום שמפרט את כל הנושאים שעלו במיפוי, הסברים פשוטים לכל מונח ונושא ובהמשך דרכנו המשותפת אתם תגלו שאתם לאט לאט מתחילים לשלוט בשפה הזו, שהייתה עד כה זרה לכם. אנחנו עושים את זה כי בניגוד לחברות למיצוי זכויות, מטרתנו היא לא לכבול אתכם לשירותינו, אלא להחזיר לכם את השליטה בחייכם. זוכרים את תחושת הבילבול שאיתה התחלנו את הדרך? תתכוננו להיפרד ממנה לשלום ולהרגיש שוב את הקרקע מתחת לרגליים.


מה עושים עם המיפוי?

יש בין לקוחותינו כאלה שעצם בניית המפה ותכנית העבודה עשתה להם את הסדר הנדרש והכניסה את השקט שכל כך היו זקוקים לו כדי להמשיך ולפעול בצורה יעילה. לקוחות כאלה משתמשים במפת הדרכים ופועלים לפיה בכוחות עצמם. אנחנו מברכים כל אחד ואחת מהם שצולח את הדרך בכוחותיו, אבל תמיד זמינים למקרה שיזדקק לעזרה אם נתקע באחד השלבים. לעומתם, יש כאלה שרוצים שנלווה אותם לאורך כל מסלולה המתפתל ומלא המהמורות של הדרך. עם הלקוחות האלה אנחנו ממשיכים ביחד לשלב השלישי – יישום תכנית העבודה.


חמ"ל בר גפן היא כיום החברה היחידה בישראל שמנהלת את מלוא הצרכים והזכויות של החולים ומשפחותיהם אנחנו לא עוד חברה למיצוי זכויות שמסתפקת בתביעות ביטוח, אלא הגוף היחיד שנותן מענה מתוכלל לכל הצרכים והזכויות.







 

30,758 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page