top of page
חיפוש
  • karinbgux

איך לזהות עובד במשבר?

עודכן: 6 במרץ 2021

משברים רפואיים שולחים זרועות לכל תחומי החיים של החולה ומשפחתו, גם למקום העבודה שלהם וזהותם המקצועית. מה קורה כשהעובד שלכם במשבר אבל מסרב עדיין לגלות לכם?


ב 2014 בן זוגי עבר אירוע מוחי, תוך כדי שהוא באישפוז ילדתי ובזמן שאני עדיין תפורה מניתוח קיסרי ומנסה לעכל שחיי השתנו מהקצה אל הקצה - התחלתי לצלם תכנית תחקירים חדשה בשם "עושות חשבון". זה לא שהצוות שעבד איתי לא ידע על מה שקורה, אבל נראיתי מאוד מאופסת וחזקה, אז הכל התנהל כשיגרה. אבל כעבור שנתיים, שחוקה עד כלות, עזבתי את התכנית והמותג למעשה נמחק. המשבר שלי הוביל בסופו של דבר גם לפגיעה בחברה שבה עבדתי. יש לי אחריות על הנזק הזה.

יתכן שגם עובד בחברה שלכם חווה עכשיו תהליך שחיקה מואץ בגלל משבר רפואי שהוא או בן משפחתו חווים. מעבר להכרח המוסרי והאנושי הכל כך מתבקש - לעזור לו, יש בכך גם תועלת לחברה שבה אתם עובדים. אדם שמתמודד עם משבר עלול לתפקד פחות טוב למשך זמן מתמשך ועלול גם לנטוש את מקום העבודה כשהשחיקה תכריע אותו.

לפני כמה שבועות הגיע אלינו לחמ"ל בר גפן גבר שחולה במחלה נוירולוגית קשה. הסימנים כל כך מובהקים עד שגם מי שלא רופא מומחה יכול לראות אותם מרחוק: צליעה, יד רפויה וחלשה, האטה וחולשה בדיבור. שאלתי אותו איך הגיבו במקום העבודה והתשובה שלו היממה אותי: "אני לא סיפרתי והם לא שאלו". בעוד לא הרבה זמן חברת ההיי טק שבה הוא מועסק תגלה בדרך הקשה שהיא איבדה כוח אדם איכותי פשוט כי מצבו הרפואי יכריע את העסק. אבל כשהם יגלו - הם יצטרכו לאתר הרבה יותר מהר עובד מחליף ויש גם סיכוי לא רע שהחולה שלנו יזכור היטב שאפילו כשהיה ניכר לעין שהוא חולה - לאיש זה לא הפריע. זה גם כנראה מה שהוא יספר לאנשים על החברה הזו.

אז איך נוכל לזהות בזמן עובד במשבר שלא ממהר לספר לנו שזה מה שעובר עליו?

יש לא מעט סימנים:

אם באופן תדיר הוא מגיע מאוחר או יוצא מוקדם, אם יומו מלווה בהיעדרויות לא מוסברות או בהפסקות ארוכות לצורך שיחות טלפון חשאיות.

ירידה או עליה באינטראקציה שלו עם קולגות עשויה גם היא להצביע על שינוי וכך גם התפרצויות, חוסר יכולת לקבל משוב שלילי,

אם הוא מנצל ללא הסבר את ימי המחלה שהוקצבו לו זה איתות.

כך גם אם הוא מתחיל להזיז לו"זים, דוחה משימות או מאבד בהן עניין.

גם ירידה בתפוקה היא סימן אזהרה אבל כמוה גם עליה משמעותית בתפוקה - שהרי יתכן שהוא בורח מהמשבר לעבודה. זה אולי נראה אטרקטיבי לחברה, אבל זו מאניה שתסתיים בנטישה. לאחרונה הגיעה לחמ"ל שלנו בכירה בחברה בינלאומית שחלתה בסרטן. כדי להמנע מלספר על כך במקום העבודה היא נהגה לבלות את סופי השבוע בבולמוסים של השלמת פערים. העייפות שלה כשהגיעה הצביעה על כך שהיא לא תוכל להתמיד לאורך זמן בשיטה הזו, בוודאי כשהיא גם נתונה בלחץ וצער ממה שקרה לה.

חשוב שמנהלים בחברה ובוודאי מנהלות משאבי אנוש ורווחה יכירו את הסימנים היטב וכשהם מזהים אותם - ידעו לתת עזרה מדוייקת. בחמ"ל בר גפן אנחנו מפעילים הדרכות גם למקומות עבודה ואנחנו שמחים שיש ארגונים שבחרו לרכוש מראש מנוי לשירותינו כדי להגן על עצמם ועל עובדיהם.


צרו איתנו קשר. נשמח להדריך אתכם בהרחבה איך לזהות עובדים במצוקה ונבנה ביחד תכנית גם עבורכם.


613 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page